Volunteer work - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mirte Huisman - WaarBenJij.nu Volunteer work - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mirte Huisman - WaarBenJij.nu

Volunteer work

Blijf op de hoogte en volg Mirte

05 Juli 2014 | Costa Rica, San José

6 uur 's ochtends zat ik in de bus richting Playa Matapalo, het was heel erg lastig om alles in het Spaans te communiceren, maar met behulp van alle namen op papier te zetten en google translate is het toch gelukt om heelhuids aan te komen bij het vrijwilligerswerk. De mensen hier zijn zo aardig en komen overal vandaan, alleen jammer dat er maar 4 nesten zijn en dat ik de schildpadden niet krijg te zien als ze uitkomen want dat duurt 2 maanden. Iedereen krijgt shifts om de wacht te houden in de vivero waar de nesten worden verzameld. De vivero wordt 24/7 bewaakt door 1 of 2 personen ligt aan het uur van de dag en dan moet je de nesten checken op insecten en op andere dieren. Je hebt ook meestal om de dag een night patrol waarbij je het hele strand of een deel van het strand afloopt in de hoop een schildpad te vinden die een nest maakt. Ik heb vannacht meegemaakt dat we een track vonden en dat we toen op zoek gingen naar de eieren en toen hebben we een nest van 82 eieren ontdekt dus daar waren we blij mee :)
De zonsopkomst en zonsondergang is heel erg goed te zien hier aan de kust, maar natuurlijk niet zonder al die lekker bijtende insecten erbij... Verder zijn hier veel shooting stars wanneer het s' nachts helder is.
Ik vind het hier echt heerlijk, genieten van de golfen, de honden, de natuur en het lekkere weer. Ik geniet altijd weer van mijn shift in de vivero en naar de golfen te luisteren en te praten met de mensen om je heen.
¡Buenos noche!

• 07 Juli 2014 - 06:08

Conny:

Klinkt wel heerlijk relaxed.