Pura Vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mirte Huisman - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mirte Huisman - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Blijf op de hoogte en volg Mirte

14 Juli 2014 | Costa Rica, San José

To everything comes an end.

After 10 days of fun, hangjng ariund, swimming in the pool and spending time to relax it was time for me to go. Ik werd helemaal ondergeknuffeld door al de lieve mensen die ik tijdens dit volunteer work heb leren kennen en na het ontbijt van vrijdag was het tijd om mijn trip te vervolgen naar Manuel Antonio. Alles liep voorspoedig, zelf makkelijker dan ik had gedacht, want ik had nog geen hostel geboekt dus ik liep een beetje rond te dwalen in de hoop iets te vinden. Een man van een restaurant zag mijn verdwaalde blik dus vroeg of ik help nodig had en dat nam ik maar aan met alle plezier :). Hij liet me een paar hostels zien waarna ik zelf kon kiezen welke ik het leukste vond. Ik eindigde uiteindelijk bij een hostel met een zwembad en voelde me al gauw op gemak. In Manuel Antonio is zelf alleen het bekende nationale park en verder niks te doen, dus ik ging maar gelijk de buurt verkennen. Het Park was niet heel bijzonder, buiten dat het heel relaxed was om daar rond te lopen en monkeys te spotten. In het park zelf waren ook enkele strandjes waar je lekker het water in kon duiken, maar dat wist ik pas achteraf dus daar stond ik zonder bikini bij me :(. Helemaal boven aangekomen in het park bij een uitzichtpunt ontmoette ik een duits meisje van 27 waar ik de rest van het park mee rondliep en een jong stel van 25-34 die tevens erg gezellig waren en met ons meeliepen. Het is zo gek hoe makkelijk je mensen ontmoet, want toen ik terug kwam in het hostel en naast een tico (iemand uit costa rica) ging zitten, werd ik al snel uitgenodigd om samen met hem te eten. Ik spendeerde alleen nog een extra dag in manuel antonio en reisde zondags terug naar San José met de bus. Omdat ik geen ticket had gekocht een dag van tevoren moest ik na 1 uur op de grond voorin de bus zitten voor nog eens 3 uur, dat was wel even afzien.

Next.

Op maandagochtend zou ik naar La Fortuna gaan met de bus om 6 uur, maar in plaats daarvan had de taxi chauffeur me bij de verkeerde busterminal afgezet en had ik er maar vrede mee dat ik maar naar Monteverde zou gaan. Plannen zijn toch altijd om te veranderen zolang je niks vast zet, maar het was wel even slikken. Op het busstation heb ik wel een hele leuke groep Canadezen ontmoet, dus de busreis van 4 uur viel ook wel mee. Monteverde ligt ook vlakbij La Fortuna dus het is niet zo'n groot probleem en bovendien zeggen velen dat La Fortuna niet zo interessant is, dus ik ga maar het beste ervan maken.

Pura Vida!

  • 14 Juli 2014 - 20:37

    Conny Huisman:

    Pura Vida! en zo is het. Geniet van het moment.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 12123

Voorgaande reizen:

27 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Costa Rica

14 Februari 2013 - 27 Februari 2013

A new discovery of India

08 Juli 2012 - 23 Juli 2012

Thailand; here we go

17 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Malta 2011

Landen bezocht: