Eerste impressie Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Mirte Huisman - WaarBenJij.nu Eerste impressie Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Mirte Huisman - WaarBenJij.nu

Eerste impressie Mumbai

Blijf op de hoogte en volg Mirte

17 Februari 2013 | India, Bombay

Mijn eerste impressie van Mumbai, India

De avond van 14 februari kwamen we aan op Mumbai Airport, het eerste wat me opviel was de vreselijk stinkende lucht. Ze hadden wel luchtverfrissers, maar daardoor rook het alleen maar meer naar citroen. Nadat we de koffers hadden gepakt voelden we de lekkere warme buitenlucht, sinds dat het in Nederland nu zo koud is was het wel echt een temperatuurshock. De kinderen van de maatschappelijke stage gingen per busje naar het hotel en wij, de uitwisseling ging ieder met zijn hostfamily mee. Het eerste wat me opviel in het verkeer was de drukte, er waren een heleboel motoren en grappige taxi's ;). Het huis van Sakshi, mijn uitwisselingsstudente was heel groot, het was een appartement en ik kreeg een eigen slaapkamer met een tweepersoonsbed en een badkamer echt super relaxed. Het is volgens mij hun cultuur om veel te eten, aangezien ze de hele tijd vroegen: "Are you hungy? Do you want something to eat?" Na deze vermoeiende dag was het tijd voor rust en de volgende ochtend kreeg ik een ontbijt naar keuze inclusief brood, wat me eigenlijk wel verbaasde aangezien dit niet echt indiaas is. De dag begon rustig met een les computer science en vervolgde zich met Maths. De klas was erg gefocust op de lerares, wat er heel anders aan toe gaan als in Nederland. De meeste studenten daar doen naast school nog heel veel naschoolse activiteiten. Op school hadden ze ook een headgirl en een headboy die de heft een beetje in handen hadden en daar zaten onze partners ook bij. Ze doen oo die school ook aan groepen, je hebt blauw, geel, rood & groen met allemaal een eigen leider en naam. Nadat we deze serieuze lessen hadden gehad gingen we nog gymen met heel de klas, waarbij de groepen goed van pas komen. De meeste studenten eten op school en daar is een hele grote kantine voor. Toen was het tijd voor iets leuks en gingen we met de ouders van de hostfamilies uit eten bij een 'club'. Zo'n club heeft alle faciliteiten die je nodig heb, van winkels tot sport (zwembad) tot restaurants. DaarnA gingen we de stad in om een markt te bezoeken, met behulp van onze hostfamilies konden we veel voor weinig krijgen :), Later deze middag kwamen onze partners pas, omdat zij hiervoor nog dingen voor school moesten doen. Ze zijn dus heel erg geweid aan school wat dus heel anders is dan in Nederland.
Het is een geweldige ervaring om dit mee te maken en te zien hoe zulke culturen verschillen.
De andere dag zijn we nog bij een paar tempels geweest, veel winkeltjes aan de straat gezien, in een richa gezeten en heel veel gegeten. Dat laatste merk je heel erg hier, want je eet gewoon 5 keer op een dag een grote maaltijd.
De rest van het familieweekend hadden we van zaterdag op zondag een sleepover en gingen we de volgende dag naar een mega winkelcentrum met de duurste merken zoals, Guess, Tommy Hillfiger, Lacoste, gucci etc. Ik vind het zelf echt geweldig dat India een Hamleys heeft, Net zoals in Londen :)
ik geniet echt van het Indiase eten, hoewel dat soms een beetje te spicy is..
Op naar een nieuwe week vol met avonturen en uitstapjes en ik kijk vooral uit naar het leadershipcamp van donderdag tot zndagochtend, zonder electronica, 3 dagen lang aan teambuilding werken en gezelligheid.

• 24 Februari 2013 - 15:35

Conny:

we zijn benieuwd naar het vervolg!